Pokud pracujete uvnitř týmu a odvádíte skvělou práci, kterou tým posunujete kupředu, musí vám být spolupracovníci opravdu vděční. Kromě skvělého rozpoložení mezi kolegy je však potřeba i sebeprezentace směrem ven. Jestliže se umíte prezentovat ven, zvyšujete tím svoji hodnotu na trhu a zároveň zviditelňujete jak firmy, na kterých pracujete, tak i své kolegy v týmu.
V této souvislosti se budu bavit o vlastním PR především ve světě online marketingu. Bude se to tedy hodně týkat zviditelnění se na sociálních sítí a tvorby vlastního webu.
Na profesním LinkedInu berte svoje PR profesně
Zní to jako kliše, ale je to tak. Na Linkedinu jste v prostředí marketérů, firem a agentur a určitě je vhodné i podle toho psát příspěvky. Pište především k věci a nápaditě.
A jaké příspěvky psát na Linked In? Možností je několik:
- Dlouhé příspěvky na aktuální téma z vaší profesní bubliny
- Zajímavosti od klientů, které v současnosti spravujete (anonymně)
- Delší příspěvky z konferencí a proběhlých akcí
- Přesdílet příspěvky kolegů
- Reagovat na příspěvky lidí, které sledujete
PR marketing na Twitteru, Facebooku a Instagramu
Doporučuji neházet všechny sociální sítě do jednoho pytle. Za mě každá ze sítí má své vlastní specifické vlastnosti. Záleží například na algoritmu nebo na lidech, kteří jsou aktivní v dané síti. A pak záleží na tom, jak moc osobně sociální síť používáte. Například Instagram a Facebook využívám pouze pro osobní účely. Twitter a Linkedin profesně.
Twitter používám reakčně. Když se něco tematicky okolo mě děje, tak dám o tom vědět. Do krátkého textu se toho moc nevleze, tak je potřeba psát jasně a úderně.
Jaké příspěvky psát na Twitter?
- Krátké příspěvky na aktuální téma z profesní bubliny
- Krátké postřehy z konferencí a proběhlých akcí
- Retweetovat tweety vhodné k vašemu oboru podnikání
Facebook je pro mě zvláštní sociální sítí, kterou používám profesně pouze v určených skupinách na Facebooku. V těchto skupinách jsou aktivní komunity a zajímá je dané téma. Je však potřeba počítat s tím, že skupiny fungují svojsky a komentáře jednotlivých uživatelů vás mohou rozhodit. Na druhou strany zde reagují lidé, kteří mohou rychle poradit.
Jsou reels novým neotřelým formátem pro online marketing? Dle mého názoru se jedná o dobrý způsob jak prorazit na Instagramu. Pakliže jste výmluvní, baví vás natáčet a máte k tomu vybavení, určitě je to skvělý nápad.
Web pro PR marketing jako alfa a omega
Když už si dokážete vytvořit web, určitě doporučuji si vytvořit také vlastní emailovou adresu. Jsme ve století, kde není zcela profesionální mít u pracovního mailu za zavináčem gmail.com nebo seznam.cz.