5 rad, jak na vlastní PR marketing

pr marketing
Jste jedni z těch, kteří svoji práci odvádí naplno, ale máte pocit, že to směrem ven nejde vidět? Nejspíš je to proto, že nevíte, jak na vlastní PR marketing. Proto jsem vytvořil 5 rad, jak na vlastní "píárko".

Obsah článku

Pokud pracujete uvnitř týmu a odvádíte skvělou práci, kterou tým posunujete kupředu, musí vám být spolupracovníci opravdu vděční. Kromě skvělého rozpoložení mezi kolegy je však potřeba i sebeprezentace směrem ven. Jestliže se umíte prezentovat ven, zvyšujete tím svoji hodnotu na trhu a zároveň zviditelňujete jak firmy, na kterých pracujete, tak i své kolegy v týmu.

V této souvislosti se budu bavit o vlastním PR především ve světě online marketingu. Bude se to tedy hodně týkat zviditelnění se na sociálních sítí a tvorby vlastního webu. 

Na profesním LinkedInu berte svoje PR profesně

Zní to jako kliše, ale je to tak. Na Linkedinu jste v prostředí marketérů, firem a agentur a určitě je vhodné i podle toho psát příspěvky.  Pište především k věci a nápaditě.

A jaké příspěvky psát na Linked In? Možností je několik:

  • Dlouhé příspěvky na aktuální téma z vaší profesní bubliny
  • Zajímavosti od klientů, které v současnosti spravujete (anonymně)
  • Delší příspěvky z konferencí a proběhlých akcí
  • Přesdílet příspěvky kolegů
  • Reagovat na příspěvky lidí, které sledujete
Na Linkedinu dobře funguje interakce, ať už pouze komentujete, nebo přesdělujete příspěvky z agentury, se kterou spolupracujete, veškerá kativita se počítá a jde dobře vidět. Algoritmus je v tomto oproti jiným sítím shovívavý.
  

PR marketing na Twitteru, Facebooku a Instagramu

Doporučuji neházet všechny sociální sítě do jednoho pytle. Za mě každá ze sítí má své vlastní specifické vlastnosti. Záleží například na algoritmu nebo na lidech, kteří jsou aktivní v dané síti. A pak záleží na tom, jak moc osobně sociální síť používáte. Například Instagram a Facebook využívám pouze pro osobní účely. Twitter a Linkedin profesně.

Twitter používám reakčně. Když se něco tematicky okolo mě děje, tak dám o tom vědět. Do krátkého textu se toho moc nevleze, tak je potřeba psát jasně a úderně.

Jaké příspěvky psát na Twitter?

  • Krátké příspěvky na aktuální téma z profesní bubliny
  • Krátké postřehy z konferencí a proběhlých akcí
  • Retweetovat tweety vhodné k vašemu oboru podnikání

Facebook je pro mě zvláštní sociální sítí, kterou používám profesně pouze v určených skupinách na Facebooku. V těchto skupinách jsou aktivní komunity a zajímá je dané téma. Je však potřeba počítat s tím, že skupiny fungují svojsky a komentáře jednotlivých uživatelů vás mohou rozhodit. Na druhou strany zde reagují lidé, kteří mohou rychle poradit.

Jsou reels novým neotřelým formátem pro online marketing? Dle mého názoru se jedná o dobrý způsob jak prorazit na Instagramu. Pakliže jste výmluvní, baví vás natáčet a máte k tomu vybavení, určitě je to skvělý nápad.

Web pro PR marketing jako alfa a omega

Představte si situaci, kdybyste nemohli použít žádnou ze svých sociálních sítí. Například kvůli banu, nebo kvůli tomu, že by ve vaši zemi prostě nebyla sociální síť dostupná. Ano, VPN můžete použít, ale není to zcela komfortní. A sami víte, co se přihodilo ruským uživatelům. Co byste dělali pak?
 
Mít vlastní web je skvělou dopovědí. Ať už jej používáte aktivně, máte na něm například blog, či sbíráte leady, nebo web máte ve stylu onepage. 
 

Když už si dokážete vytvořit web, určitě doporučuji si vytvořit také vlastní emailovou adresu. Jsme ve století, kde není zcela profesionální mít u pracovního mailu za zavináčem gmail.com nebo seznam.cz.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

SDÍLET ČLÁNEK

Související články

Zkratka PR

Zkratka PR znamená z překladu v angličtině „public relations“. Volně lze tuto zkratku přeložit jako „vztahy s veřejnosti“.

Celý článek >>
KONTAKTUJTE MĚ
NEJNAVŠTĚVOVANĚJŠÍ ČLÁNKY
Spolupracuji
Reklamní prostor